zaterdag 17 april 2010

17 april 2010 Kathmandu-2







Christ gaat niet naat Sikkim reizen per trein wat eerst zijn bedoeling was. Hij is in het zand gevallen toen we uit het Bardia Park reden en een plakaat vel ter grootte van mijn hand van zijn been afgeschaafd. Nu begint het te ontsteken en moet dagen achtereen naar het ziekenhuis om de wond te laten verzorgen. Jef en Jos reizen via Rusland terug, zij hebben ons vanochtend verlaten. Jef en Carine zitten met buik en virale problemen onder behandeling van de arts. Verder met mij alles goed en buik rommelt nog wat maar de pillen doet wonderen.
Na Patan zijn we naar Pashupati gereden een complex met hindu en boeddha tempels waar ze aan de rivier de overleden mensen verbranden op stapels hout nadat ze eerst het lichaam symbolisch gereinigd hebben; de as wordt in de rivier gekieperd en komt via Varanasi en onderweg neem ik aan ook nog wel, gezamenlijk uit bij de Indische oceaan. Trouwens ook hier liggen de rivierbedding stampvol huisafval. Geen wonder dat ze zeggen dat het na de moesson zo schoon en fris is; moet je dan maar niet gaan zwemmen bij de Ganges delta.
De aap staat op deze pagina, foutje sorry.
Bedelmonniken zie je in alle maten en kleuren, eentje die ik op grote afstand wilde trekken, zoals de Belgen dat zeggen, begon te schelden dat ik zonder te betalen geen foto mocht maken. Dan maar niet. Hij had zich mooi uitgedost als baviaan met staart en al. Volgens de lokale mensen stappen ze 's avonds in hun luxe auto met hun bedelgeld maar iets hindoeistisch is daar niet aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten